New Georgia! - Reisverslag uit Monrovia, Liberië van Lydia Taihuttu - WaarBenJij.nu New Georgia! - Reisverslag uit Monrovia, Liberië van Lydia Taihuttu - WaarBenJij.nu

New Georgia!

Door: Lydia

Blijf op de hoogte en volg Lydia

06 December 2005 | Liberië, Monrovia

Op dit moment ben ik New Georgia.
Ik 'woon' inmiddels een week bij een familie in huis: Auntie Sue, Iyea (19 jr), Stevena (10 jr) en Nick (13 jr). Het is erg gezellig hier. Elke dag komen de buren langs om een praatje te maken. Er zijn altijd mensen in en om het huis.
Ze zijn erg vriendelijk. Als we over straat lopen worden we nagekeken en de kleine kinderen willen ons allemaal een handje geven. Echt grappig! Het is voor hen bijzonder om een groep Westerlingen in
hun gemeenschap te hebben.

Ik heb me inmiddels redelijk aangepast aan het tropische klimaat hier.
Het is erg benauwd en ik zweet de hele dag door ;-))).
Het eten is erg pittig en we eten veel vis.
Het smaakt allemaal een beetje hetzelfde. Alles is doordrenkt met olie.
Dus alles wat ik afzweet aan gewicht, komt er op weer aan door wat ik eet ;-).
Mijn favoriete maaltijd is het ontbijt!
Heerlijk brood met een soort hotdog-worst.

Douchen/wassen met een emmer gaat goed. Doet me erg denken aan de manier waarop ze zich vroeger in het kamp baden.
Water halen we bij de put. Gelukkig niet al te ver van ons huis ;-).

Gisteren hebben Emily en ik onze kleding gewassen met de hand! Was een avontuur op zich. Ze moesten erg lachen om ons gestuntel. Maar uiteindelijk is het ons gelukt ;-). En ik heb heerlijk schone kleren! Gek eigenlijk, hoe blij je kan zijn met simpele dingen!

Elke ochtend komen we als Segue-team samen. We vertellen over onze ervaringen met onze gastgezinnen. Daarnaast is er tijd voor praise- & worship en gebed.
Vandaag en gisteren heb ik samen met Bethany worship-time geleid. Heerlijk om samen te zingen! Ik geniet er enorm van.
Het is echt een hoogtepunt van de dag!

Nog 11 dagen te gaan en dan komen we voor een week terug op het schip. Ik vermaak me hier prima, maar zie er ook naar uit om Kerst te vieren op het schip.

Voor zover even een korte update. Hopelijk heb ik later meer tijd om wat te vertellen van mijn ervaringen hier!

Greetz,
Lydia

  • 06 December 2005 - 21:13

    Lydia Besar:

    Hallo lieve Lydia,

    Een te gekke ervaring, het doet me zo denken op de kampongs in de Molukken. De kleren met de hand wassen,douchen met een emmertje water en zo.
    Is het water ook koud? Idi zo zie je maar dat je blij kunt zijn met schone kleren die je notabene met de hand moet wassen vooral in onze snelle maatschappij waar alles maar snel moet,want tijd kost geld. Volgens mij lijkt het of het daar zo relaxed is. Wat vandaag niet afkomt gaat morgen gewoon verder. Idi ik wens je nog meer een geweldige ervaring enne take care .......God Bless you all. Love you

    xxx Tante lydia

  • 06 December 2005 - 21:27

    Mama:

    Tegen alle verwachting in toch nog nieuws uit New Georgia. Niet helemaal verstoken van verbinding met het thuisfront. Zo te lezen een leerzame periode voor jou met nieuwe ervaringen.
    Stuur je de vgl. keer foto's?
    Kusjes

  • 14 December 2005 - 16:17

    Debo:

    hoi lydia,
    echt fijn om zo te lezen dat je het naar je zin hebt En dat je in een gezin zit waar je je thuis kan voelen.Het is nu echt back to tha basics, nou ik wens je nog een fijne tijd!!
    kusjes je zusje Debo

  • 15 December 2005 - 12:07

    Tirz:

    Hoi Lydia,

    Leuk om te lezen wat je meemaakt. Gelukkig zijn je rokken af. Kwens je een fijn etijd toe! Pas goed op jezelf! God's zegen.

    Greetz Tirz

  • 17 December 2005 - 17:32

    Els:

    Hey Lydia,
    Fijn te horen dat alles goed met je gaat. Wat een ervaringen, ik begin een beetje jaloers op je te worden, al dat gestress hier!!! Het loopt al aardig richting de kerst, een raar idee lijkt me dat als je daar zit! Geniet van alles! Liefs Els

  • 21 December 2005 - 19:22

    Oewa Lena:

    Lydia,
    fijne gezegende kerstdagen en veel oliebollen-oudjaar en knal het nieuwe jaar voorzichtig in daar met alle vrienden. Een gelukkig begin van het nieuwe jaar in alle gezondheid en vrede!!
    ook groetjes van michel

  • 21 December 2005 - 21:02

    Winny:

    Hi Lydia, Goed om te lezen dat het goed met je gaat, en dat je nu ook met de hand kan wassen. Altijd handig! Als je dit mailtje leest ben je waarschijnlijk weer terug op het schip, en ik wil je dan ook hele fijne feestdagen wensen. Een witte kerst zal het natuurlijk niet worden, maar ik hoop dat je het kunt vieren met goede vrienden. Dus vanuit het frisse ijsselstein merry Xmas en het allerbeste gewenst !! Je krijgt ook de groeten van Erwin. Liefs Winny

  • 23 December 2005 - 14:02

    Rachel Solissa:

    Hey hey lydia,
    leuk om te lezen dat t goed gaat met je. Zo te horen is het een hele ervaring en heb je het naar je zin. heel veel liefs en XXX van de hele familie

  • 01 Januari 2006 - 22:58

    Michel:

    Hoi Lydia. Ik wens jou een gezegend en zeer voorspoedig 2006 toe!

  • 02 Januari 2006 - 20:01

    Adelien:

    Hey Lydia! Lang lang lang niet gesproken, maar ik dacht vandaag: ik kijk op je site. Moet bekennen, heb het nog niet allemaal doorgelezen, maar wilde je alvast een goed 2006 wensen!! Liefs Aad

  • 03 Januari 2006 - 16:48

    Els:

    Een heel gelukkig 2006!!!
    Liefs Els

  • 05 Januari 2006 - 08:47

    Wim Bakker:

    eindelijk gelukt.Een enkel puntje te veel en ik kon je niet bereiken. Je hoort gauw meer van me. Allerbeste wensen voor het nieuwe jaar!!
    Wim.

  • 06 Februari 2006 - 07:51

    Papa Ani:

    Goedemorgen Lydia,

    Hierbij wil ik jou feliciteren met jouw 26ste verjaardag.
    Namens tante Hennie ,Anissa en Joshua ook een hele fijne verjaardag toegewenst.
    Ik lees hier dat je het goed naar je zin hebt.
    Wij hopen dat je er een leuke en leerzame ervaring op nahoudt van dit allemaal.
    Hou je goed meid,take it easy.
    Groetjes en kusjes van ons allemaal.

  • 06 Februari 2006 - 08:49

    Continental Kantoor:

    Lieve Lyd,

    wij hebben vanmorgen aan je gedacht bij de opening! Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Het is vast heerlijk om in zo een prachtige omgeving jarig te zijn. Heel veel zegen voor het komende jaar.
    lieve groetjes van ons allemaal: Leen& Ria, Rob, Arnold, Tjitske, Evelyn, Willianne, Janneke, Magiel, Els, Willem & Nancy, Jan, Patricia, Suus

  • 06 Februari 2006 - 14:03

    Desi:

    Hai Lydia,
    Ten eerste wil ik je feliciteren met je 26e verjaardag !! Lees dat je het goed naar je zin heb, zal vanavond in mijn avonddienst de rest lezen! Hoop dat je vandaag een fijne verjaardag zal hebben ! Wij hier in het koude Holland denken allemaal aan jou en vooral vandaag!!! Pas goed opjezelf en tot mailse ok! Liefs van je nicht Desi -xxx- Amatooo

  • 06 Februari 2006 - 17:14

    Famillie Uit Breda..!!:

    Hiep hiep Hoera!Selamat hari Djadi! Gefeliciteerd met je 26e verjaardag! Je bent dus al in New Georgie aangekomen. Echt leuk dat je al die kinderen helpt en die gezinnen. En wat zien die kinderen er kenes uit...vooral die foto met die kleine kinderen is leuk. Maar het is echt back 2 the basic. Want je moet zelfs water halen uit de put! Je leert er echt goede ervaringen!
    Maar nog een fijne leuke verjaardag toegewenst van je famillie uit Breda...Daaag....!!

  • 06 Februari 2006 - 23:02

    Lydia Besar:

    Selamat hari djadi..selamat hari djadi.. selamat haari...selamat hari selamat hari djaaadi. Hiep hiep hiep .....hoera!
    Lieve Idi hartelijk gefeliciteerd met jouw verjaardag en Gods Zegen Wanneer je weer thuis komt eten we nasi koening ok.

    liefs en dikke zoenen van Naåra, Jefta, oom Freddy en tante Lydia

  • 17 Februari 2006 - 17:56

    Boy:

    Hoi Lydia, zo te lezen heb je het daar goed naar je zin. Ik heb deze site pas vandaag voor het eerst gezien.Het zijn leuke foto's en geen stromend water uit een kraan kaya di kampong. Maar voor de rest pas goed op jezelf en ik zal je vaker een bericht sturen. Groetjes van T.Tineke/o.Boy

  • 25 Februari 2006 - 10:20

    Francisco Javier:

    Hey Lydia,
    Jemig wat maak jij veel mee daar, ik hoop dat je het nog steeds enorm naar je zin hebt. En ik hoop dat je een leuke verjaardag hebt gehad, je bent al een grote dame aan het worden hahaha. Hey Ly nog een hele fijne tijd daar. De groeten van Tirza & Mij
    Mazzel Francisco

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lydia
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 53586

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: