Nog maar 7 weken te gaan en dan....Vierdaagse! - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Lydia Taihuttu - WaarBenJij.nu Nog maar 7 weken te gaan en dan....Vierdaagse! - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Lydia Taihuttu - WaarBenJij.nu

Nog maar 7 weken te gaan en dan....Vierdaagse!

Door: Lydia

Blijf op de hoogte en volg Lydia

03 Juni 2012 | Nederland, Rotterdam

Het ging zo goed de afgelopen maanden, 200 km gelopen zonder grote blaren of blessures. Maar ja, als je in training bent voor de Vierdaagse, dan kan je maar beter overal op voorbereid zijn. Na 280 km gaan bij mij de eerste perikelen opspelen.

‘Tape’ the magic word?
In het pinksterweekend heb ik veel kunnen wandelen van vrijdag t/m maandag, 64,19 km. Voelde zaterdag pijn aan de zijkant van mijn rechtervoet: een spiertje verrekt. Icepack erop om de zwelling tegen te gaan. Zondag even een dagje niet gelopen, mijn voet ingetapet zodat die niet dik wordt, en de volgende dag maar weer proberen. Maandag mijn voet goed in tape gewikkeld en ook een paracetamol ingenomen voor tegen de pijn. Lopen ging redelijk, niet geweldig, maar was blij dat ik die dag ondanks de kleine blessure toch nog 29 km heb kunnen wandelen. Tape werkte goed, althans dat dacht ik… totdat ik de uitslag zag op mijn voet, blijk er dus niet goed tegen te kunnen ;-). Gelukkig is er een alternatief: drukverband!

Blah, blah, blah, blah, blaren!
En ja, heb dus afgelopen zaterdag mijn eerste grote blaren opgelopen. Voor de Vierdaagseloper geen onbekend verschijnsel. Mijn kleine teen bestaat voor een groot gedeelte uit blaar en aan de binnenkant van mijn linkervoet heb ik ook een mooi wit exemplaar. Mijn rechtervoet is zo goed als ongeschonden. Nog beter talkpoeder strooien en een dunne extra sok aantrekken; schijnt preventief te werken. Dus dat gaan we dan in het vervolg doen. Je moet er wel wat voor over hebben om de Walk of the World te kunnen lopen!

Proeflopen in Nijmegen
Zaterdag 9 juni ga ik naar Nijmegen om met tante Lenny en Jefta te trainen. Heb er zin in! Toch een stuk gezelliger dan met die mevrouw die me om de zoveel minuten vertelt hoeveel km ik gelopen heb en hoe snel. Runkeeper op mijn smartphone is zeker een uitkomst, maar iemand om mee te kletsen tijdens het wandelen is natuurlijk een stuk leuker!
Kan niet wachten tot het 17 juli is. Dan gaat het echt beginnen! Nijmegen, here I come!

Sponsors, alvast heel erg bedankt!
Ik wil alle sponsoren ontzettend bedanken voor jullie donatie voor KWF Kankerbestrijding. Het totaalbedrag staat nu op 490 euro! Een mooi bedrag, maar er kan natuurlijk altijd meer bij. Dus als je nog geen sponsor bent, ga dan naar https://www.devierdaagsesponsorloop.nl/index.php?option=com_content&view=article&catid=2&id=5&did=316&src en doe alsnog een donatie ;-).

  • 03 Juni 2012 - 13:57

    Boy.R:

    Hallo Lydia, het echte werk komt nog als je aan de 4 daagse begint.
    Maar ik wens je heel veel succes

  • 03 Juni 2012 - 17:04

    Loes:

    Heey,
    wat een lef en doorzettingsvermogen (ik zou er niet over piekeren zo'n eind te gaan lopen), respect!
    Heel veel succes met alle voorbereidingen en natuurlijk de vierdaagse!
    Groetjes

  • 05 Juni 2012 - 12:23

    Christa:

    Hey Lydia,
    Wat super gaaf om via deze website op de hoogte gehouden te worden. Ik vroeg me al af hoe het met trainen ging. Zelf ben ik onwijs druk geweest de laatste tijd, maar ik heb nu de sleutel. Er wordt zelfs voor me gewerkt in het huis. Heerlijk..... tot snel (hoop ik).
    Liefs, Christa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lydia
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 604
Totaal aantal bezoekers 53506

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: