Table Top Mountain - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lydia Taihuttu - WaarBenJij.nu Table Top Mountain - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lydia Taihuttu - WaarBenJij.nu

Table Top Mountain

Door: Lydia

Blijf op de hoogte en volg Lydia

26 September 2005 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vorig weekend zijn we met een groep naar Table Top Mountain geweest. We zijn naar de top geklommen en hebben daar overnacht. Was behoorlijk heftig, want we moesten een backpack meenemen met slaapmat en slaapzak, omdat we in een blokhut sliepen. ’s Avonds lekker van de braai (bbq) gegeten en nog naar de zonsondergang gekeken. De volgende dag werden we opgewekt door het zonlicht dat recht in ons gezicht scheen. Heerlijk ontbeten en de klimtocht van ongeveer 2 uur naar de absolute top van de berg gedaan. Echt ontzettend mooi uitzicht op de top! Als je kijkt naar de pracht van de natuur, dan kan je niet anders dan onderkennen dat dit alles is gemaakt door een Hemelse Schepper. Op de top hebben we natuurlijk een foto gemaakt met de hele groep en we hebben nog kort een soort kerkdienst gehouden, gebeden en gezongen. Toen we terug waren bij de blokhut, aten we onze lunch en daarna begon de tocht naar beneden. Was erg zwaar; een stuk zwaarder dan de tocht naar boven. We namen een soort trap naar beneden, en daar leek geen eind aan te komen. Was erg blij toen we uiteindelijk in de botanische tuin aankwamen, Kirstenbosch. We hebben niet veel gezien van de tuin, omdat de minibusjes die ons terug brachten naar het schip al op ons stonden te wachten. Het was een erg leuk weekend, ondanks dat ik de rest van de week last had van spierpijn in mijn benen, was het zeker de moeite waard.

Afgelopen weekend was het laatste weekend van de PR-fase. Op dit moment zijn we aangemeerd in een andere haven om te laden. Vandaag hebben alle Segue-studenten geholpen met het inladen van voedsel. Dit hebben we nodig voor de periode dat we in Liberia zijn. Groente, fruit, brood, pasta, drinken en zelfs pita-broodjes zijn gedoneerd. Echt super, hoe iedereen een steentje bijdraagt!
Deze week hebben we weer een nieuwe spreker, Stefaan Hugo. Hij vertelde dat hij ons deze week gaat uitdagen. Dat begon met het eten van een blik hondenvoer, omdat in een wetenschappelijk artikel beschreven stond dat het erg voedzaam en gezond zou zijn. Er waren twee vrijwilligers nodig om het uit te proberen en als ze het lekker vonden dan mochten ze andere uitnodigen om het ook te proberen. Ze vonden het best lekker, dus daarna werd de rest van de studenten gevraagd om ook een hapje te nemen. Ik vond het nog steeds verdacht, ook al zei Heather dat het best lekker was. Stefaan vertelde ons dat hij ons in de maling had genomen, want in het blik zat geen hondenvoer maar een mengsel van chocolade en stroop. Hij wilde ons hiermee duidelijk maken dat onze kijk op de wereld en de mensen om ons heen bevooroordeeld is door wat we hebben meegekregen vanuit onze cultuur, familie, vrienden, etc. Op het blik was een label van hondenvoer geplakt, maar dat was niet wat in de blik zat. Doordat we eerst naar de label keken, waren we niet geneigd om een hap te nemen. Onze kijk op de mensen om ons heen is ook ‘gelabeld’, we beoordelen mensen vanuit de ideeën die we hebben meegekregen van thuis, school, werk, etc. En dat is niet altijd terecht, we kunnen mensen op die manier verkeerd beoordelen.
Deze nieuwe week gaat weer erg interessant worden… Ik ben erg benieuwd wat ik nog ga leren. Het is en blijft een uitdaging!

  • 27 September 2005 - 06:14

    Mama:

    Lieve lydia
    Ik heb je foto's bekeken op de mail. Werkelijk prachtig. Ik begrijp ook dat je er heerlijk van kunt genieten. Fijn je gisteren over de telefoon te horen. Lekker bijkletsen.Succes verder met de voorbereidingen en hou ons op de hoogte nu het nog kan!
    Liefs en heel veel kusjes van ons allemaal.

  • 27 September 2005 - 13:04

    Els:

    Hey Lydia!
    Bedankt voor je kaartje! Ik heb het vandaag gekregen. Leuk om weer een verslag van je te lezen, helaas doet je fotoboek het op dit moment niet dus je foto's ga ik de volgende keer wel bekijken. Het klinkt allemaal heel interessant waar je mee bezig bent! Ik ben momenteel als een gek op zoek naar een andere stageplek, omdat de kindertelefoon bij nader inzien als niet voldoende werd beschouwd, aaaaaaaaaaaaaaaaahh!!! Daar houd ik me dus al een tijdje mee bezig, heel iets anders als wat jij op dit moment doet! Verder alles ok. Ik kom snel terug op je site voor een fotoherkansing. Geniet van alle mooie dingen. Liefs Els

  • 28 September 2005 - 08:32

    Rob De Jong:

    Lekker zeg, hebben we op kantoor patatdag, begin jij over hondenvoer...! He, Lydia, leuk om dit verslagje te lezen! Ik wil je verder gewoon even kort de groetjes doen! GBU! Rob

  • 28 September 2005 - 10:19

    Suus:

    Even een heel lief groetje aan jou! Bedankt voor de leuke kaart. Wat geweldig te horen dat je het zo naar je zin hebt.
    Nou je hoort straks meer van mij.
    Veel liefs!

  • 28 September 2005 - 15:51

    Janneke:

    Hoi Lydia

    Fijn om zo toch met je mee te kunnen kijken wat je allemaal doet. Ik probeer me een voorstelling te maken en het lijkt geweldig! Je zult veel leren! GBU.

    Liefs Janneke

  • 28 September 2005 - 17:05

    Lydia Besar:

    Lieve Idi,

    Krijg gewoon kippevel als ik jouw bericht lees dat vandaag de dag nog best wel veel jongeren zijn die in onze Lieve Heer geloven. Gisteren nog vertelde Jefta dat zijn vriendjes op school niet in God geloven en dat God een sprookje is. Waarop Jefta antwoordde, dat hij er wel in gelooft. Het is best moeilijk om als kind van 7 te moeten overtuigen dat God wel bestaat. Idi het voorbeeld met dat hondenvoer is een mooi voorbeeld,de mens is bijna altijd bevooroordeeld mede door opvoeding,studie,werk,media.Hiermee wil hij aangeven dat je, je medemens eerst moet leren kennen vooral het innerlijke,het uiterlijke is vaak maar schijn. Idi jouw missie wordt steeds interessanter en leerzamer. Veel succes. dikke zoenen. Tante Lydia

  • 28 September 2005 - 18:47

    Tirza:

    Hi Lyd,

    Leuk om weer verhalen van je te lezen! Heeeel erg bedankt van je kaartje! De vakantie in Marmaris was lekker relaxed en het het gaat goed met ons. Francisco heeft het naar zijn zin op zijn werk. En ik ben ook weer met werken begonnen. Ik heb vandaag 1/2 dag gewerkt. Ik doe nu licht werk. Kga het rustig weer allemaal oppakken. Zondag beginnen we weer met faithful! Kheb daar zin in.

    God bless ya !

    veel liefs Tirza

  • 28 September 2005 - 19:37

    Henk En Birgit:

    Hallo Lydia. Prachtig om te lezen wat je allemaal meemaakt. Echt heel bijzonder om dit op deze manier mee te kunnen beleven met jou. Ook wij willen je hartelijk bedanken voor jou kaartje. Prachtig die foto van de boeg van de anastasis. En ik lees dat je ook van de hoogte geniet... Gaaf hé? Ook nog een berichtje van Tirza gezien, dat doet ook weer goed! We blijven voor je bidden. Groet Henk en Birgit

  • 28 September 2005 - 19:39

    Desi:

    Hai Lydia,
    Ik wil je bedanken voor de kaart,leuk en lief van je, dat je me een kaart heb gestuurd!!!
    Wat leuk om je op deze manier te kunnen volgen met je reis!'t Lijkt me een hele uitdaging en voor jou is dit natuurlijk weer een hele ervaring, te gek hoor!Ik wilde je site al eerder opzoeken, maar ik was je adres kwijt omdat me telefoon stuk is{daar zat je adres in opgeslagen, weet je nog bij opa en oma?}en had een tijdje geen internet, dus vandaar dat je nu pas wat van me hoor.
    Ik wilde alleen nog graag wat foto's van je reis bekijken, maar dat lukte me niet, jammer, want ik was er wel heel benieuwd naar.Maar pas goed op jezelf en veel plezier met je verdere reis,geniet ervan! Tot mailse ok! Liefs, Desi xxx

  • 29 September 2005 - 15:02

    Debo:

    hey lydia,
    thanxs voor je lieve kaartje. De foto's via de e-mail heb ik ook bekeken echt mooi. Leuk om weer verhalen over je te lezen.
    Wel heel toevallig dat je in dit stuk het hebt over beoordelen... in sleutel ging het deze week ook over vooroordelen van andere mensen
    love u
    x Debo

  • 30 September 2005 - 08:50

    Francisco:

    Hey Ly,
    Wat gaaf om je stem gisteren weer eens gehoord te hebben en te horen dat het zo goed met je gaat. De vakantie met Tirza is super geweest en we hebben het samen kei gaaf gehad. Die test hebben we overleefd. Het klopt we beoordelen mensen vaak veel te snel en daarom misschien verkeerd. Straks helemaal back to basic Ly, ik vind het enorm knap wat je allemaal doet.
    Pas goed op jezelf Ly dikke knuf Francisco

  • 30 September 2005 - 17:45

    Winny:

    Hi Lydia,

    Goed om te lezen dat alles goed met je gaat, als ik je verhalen zo lees leer en doe je meer dan genoeg. Ik moest wel lachen om het hondenvoer, ik ben toevallig met school bezig over mentale modellen en dit past daar ook perfect bij. Als mijn leraar dit zou lezen zou hij het ook direct uitvoeren. Ik denk dat ik het hem maar niet vertel. Ik ben ook erg benieuwd hoe het zometeen is als je bij een gezin wordt ondergebracht, volgens mij is dat een flinke dosis back to reality. Nog bedankt voor je kaartje, dat was een leuke verrassing. Ik moet wel zeggen dat de tijd wel vliegt, ik had geen idee dat je alweer zo lang weg was. Ik hoop dat je een hele leuke leerzame tijd hebt en pas goed op jezelf. Ik check binnenkort je site weer. Ik vind het errug leuk om te lezen wat je meemaakt en als ik de foto's zie wil ik even weg uit ons platte kikkerlandje. Liefs Winny

  • 01 Oktober 2005 - 10:41

    Rebecca En Kids:

    Hoi,
    Leuk om eindelijk eens te lezen en te zien wat je doet!!Laat gauw weer een berichtje achter.Liefs en tot gauw
    Rebecca

  • 02 Oktober 2005 - 10:21

    Manoah:

    heey nichtje,

    gaaf man die foto's echt heel mooi, ik reageer nu op je site vanuit rome :D

    wegens internationalisering op one school ben ik nu in een gastgezin haha echt heel leuk hierzo, maar ik wed dat jij het leuker hebt in afrika :) die ene foto is mooi met die zon :D
    echt nog veel plezier hea, doeii

    xxx van je neefje Manoah

  • 02 Oktober 2005 - 15:16

    Eveline:

    Hoi Ly,
    Super bedankt voor je e-card, echt top dat je nog aan mijn verjaardag hebt gedacht...en dat terwijl je helemaal aan de onderkant van de wereld zo druk bezig bent(geweest)!
    Zo te lezen heb je het daar prima naar je zin en aan de foto's te zien is het inderdaad prachtig! Ik kan niet wachten om alles met mijn eigen ogen te bekijken!
    Ik bewonder je om het werk dat je in Liberia gaat verrichten en nu in Zuid-Afrika aan het voorbereiden bent. Geniet er maar van en hou me op de hoogte ;)
    Veel liefs,
    Eveline

  • 02 Oktober 2005 - 18:44

    Efraïm:

    EEj Lydia,

    Now je hebt echt een sportieve weekend gehad! Eerst 2 uur op de berg lopen en dan weer terug. Maar het was volgens mij wel waard, want die foto's die je gemaakt hebt zijn echt prachtig! Die test van dat hondenvoer is echt slim bedacht, vooral de gedachte er achter. Maar het wordt straks wel erg spannend als je naar Liberia. Spannend! Maar Lydia nog veel plezier daar en veel suc6. Je krijg nog de groeten van iedereen hier uit Breda!

    Daag, groeten je neefje Efraïm...

  • 03 Oktober 2005 - 10:06

    Hennie:

    Lieve Lydia,
    Ik had al eerder een berichtje gestuurd maar ik zie het niet staan,vandaar een tweede poging.Jouw verhalen en prachtige foto's brengen jou zo dicht bij ons,ondanks het feit dat je ver weg bent.Ik heb tijdens mijn opleiding een soort gelijke test ondergaan,maar dat vertel ik jou wel als je weer thuis bent.Idi pas goed op je zelf,dikke zoenen van ons allemaal en tot mails.
    tante Hennie
    t

  • 03 Oktober 2005 - 13:47

    Lenny The Best:

    lieve lydia het was voor mij alweer een tijd geleden dat ik jou site heb gelezen maar idy jou verhalen en fotos geweldig meid geniet van deze tijd .als ik het leest lijkt het net of ik het ook meemaak ,zo schrijf jij.Inderdaad de natuur , het is een wonder,dat de here dit gemaakt heeft waardoor wij mensen ervan gebruik van kunnen maken en ervan kunnen genieten.amatooooooooo the best

  • 05 Oktober 2005 - 18:12

    Usi Djela:

    Hai lydia...
    bedankt voor je kaartje...en veel plezier nog daar..
    groetjes

  • 06 Oktober 2005 - 09:12

    Els:

    Toffe foto's!!!!!!!!!
    XX Els

  • 07 Oktober 2005 - 11:08

    Chris Van De Graaf:

    Ook deze tweede serie foro's geeft een goede indruk wat je aan het doen bent. Ik hou me op de hoogte. Hel veel succse en groetjes.

  • 09 Oktober 2005 - 13:37

    Daisy:

    Hai Ly,

    Ik was helemaal verrast toen ik van de week je kaartje kreeg!!!!! Ik moet zeggen dat ik het niet helemaal kon plaatsen in de eerste instantie, maar na het lezen van je reisverslagen ben ik weer helemaal bij!! Wat een geweldige ervaring. Heb ook je foto's gezien en ik ben echt super jaloers..... Echt schitterdend en heel wat anders dan het 'twentse landschap':-) Ik hoop echt dat ik nog op tijd heb kunnen reageren en dat je mijn berichtje kunt lezen voordat je helemaal 'out of reach' bent. Ik wens je een supertijd en zal alles van je volgen!!!! Veel liefs, your 'old' roommate, Daisy

  • 09 Oktober 2005 - 17:38

    Oewa Lena:

    hoi Lydia, hier nog een berichtje uit 's-hertogenbosch; het is hier nog lekker zonnig weer.
    Hoe is het? Mooie foto's joh! Wat een pracht natuur gebied. We wensen je heel veel succes en geniet van alle indrukken en contacten die je daar hebt. Nog een paar weken en dan ben je in de outback; we hebben hier op tv iets van Liberia gezien in verband met de presidentsverkiezingen.
    heel veel liefs ook van michel.

  • 10 Oktober 2005 - 19:04

    Lisanne:

    he Liedje,

    How's life? Ik lees nu net voor het eerst jouw website. Echt hardstikke leuk. Wat een belevenis dit allemaal voor jou!En wat een pracht foto's. Ik denk nog wel veel aan je hor!! Hoe is het met jouw taal daar nu? Nou ik leer nu wel een aardig woordje Frans. Zijn vorige week in het huis geweest en voor het eerst met de boer kennis gemaakt, en dan moet je wel Frans spreken. Ken jij nu al paar woorden Africaans. Ben erg benieuwd. Meid, ik houd je web in de gaten en laat zo af en toe wat horen van mij. Suc-6 morgen. Bye bye knuffel Lies

  • 18 Oktober 2005 - 15:36

    Debo:

    hey lydia,
    Ik wens je morgen een fijne en rustige reis toe!
    niet zeeziek worden hoor!!!
    +0(

    love you
    debo

  • 21 Oktober 2005 - 13:50

    Eline:

    He Lydia, de foto's zien er prachtig uit, zo te zien is het daar wel heel erg mooi! Wat leuk dat je het zo naar je zin hebt, geniet ervan. Ik heb trouwens een vast contract gekregen bij Arcadis, daar ben ik wel erg blij mee, verder druk aan het werk. Volgende week een weekendje met collega's naar Berlijn, dus ik ben benieuwd hoe de stad is. Leuk om je toch nog een beetje via je website te kunnen volgens. Veel plezier daar!

    Liefs Eline vanuit een regenachtig Maastricht

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lydia
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 522
Totaal aantal bezoekers 53589

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: