Mijn eerste dag op het schip! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Lydia Taihuttu - WaarBenJij.nu Mijn eerste dag op het schip! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Lydia Taihuttu - WaarBenJij.nu

Mijn eerste dag op het schip!

Door: Lydia

Blijf op de hoogte en volg Lydia

03 September 2005 | Zuid-Afrika, Pretoria

Vanacht goed geslapen. Onze kamer is echt relaxed, Heather en ik hebben redelijk veel ruimte. De meeste mensen slapen met 4 of 5 personen op 1 kamer, dus we hebben het getroffen ;-). Vandaag hebben we een meeting gehad, waarin een aantal basis-zaken werden besproken, zoals leven op het schip, veiligheid, korte inleiding op de Segue course die we de komende maanden zullen volgen, etc. En natuurlijk een rondleiding op het schip,ik ben al eerder op het schip geweest maar nu kregen we uiteraard een uitgebreidere rondleiding. Het is leuk om te zien dat dit schip een kleine gemeenschap op zich is. Alles is hier aan boord aanwezig, een kapper, een winkel, een wasruimte, zelfs een fitness-ruimte ;-). Die zal ik overigens niet veel gebruiken, aangezien je al aardig veel moet lopen om op je plaats van bestemming te komen. Er zijn veel trappen, opstapjes en gangen hier op het schip, dus zo kom ik wel aan mijn dagelijkse 'excercise'. Ik ben al een aantal keer verdwaald hier op het schip, gelukkig is de crew altijd erg behulpzaam.

Na de meeting hadden we vrije tijd. We zijn met een groep het centrum van East-London gaan verkennen. De wegen zijn hier breed, ze rijden aan de linkerkant en ze rijden hier redelijk gevaarlijk. Als je op een rotonde loopt, moet je goed uitkijken want de auto's stoppen niet voor je. Ben uiteindelijk wel weer veilig bij het schip aangekomen ;-). Het weer is hier erg lekker, zonnig met een zacht briesje. Het is hier goed toeven, ik heb echt een vakantiegevoel. Maar daar gaat volgende week verandering in komen, dan gaat de cursus echt beginnen... Ik heb er erg veel zin in, ben alvast begonnen met het lezen van een boek van Dan Stephens, de oprichter van Mercy Ships. Erg interessant om te lezen wat zijn visie is achter Mercy Ships.

Dit was het even voor vandaag! Ik zal volgende keer wat foto's op de site zetten.

Greetz,
Lydia

  • 03 September 2005 - 19:06

    Mama:

    Leuk om te horen dat je goed gesl;apen hebt en dat je voorlopig geniet van je 'vrije'tijd.

  • 03 September 2005 - 19:14

    Deborah:

    he Ly,
    leuk hoor om te horen dat je het naar je zin hebt:) en dat je al wat meer hebt verkent op het schip en East-London.. nog een fijne tijd en ik hoop dat de cursus wat opbrengt voor je en dat je er veel aan zal hebben voor je verdere groei in je persoonlijk geloof! ik ben erg benieuwd naar de foto's hihi:)
    doei2

  • 03 September 2005 - 19:27

    Francisco:

    Hey vakantieganger,
    Ik ben blij dat het goed met je gaat en dat je het naar je zin hebt. Zo dat moet een groot schip zijn, wil je erop verdwalen. Ja in verschillende landen heb je hele andere verkeersgedragingen dan wat je hier gewend bent. Alvast veel suc6 met je cursus en veel lees plezier met het boek van Dan Stephens.

    Mazzel

  • 04 September 2005 - 21:23

    Oewa Lena:

    leuke vriend heb je opgedoken op het vliegveld!Beter een vriend dan geen hè:) Ik ben benieuwd hoe je het op het schip zal vergaan als het vaart! De grote oceaan is natuurlijk anders dan de noordzee of wanneer je het kanaal oversteekt om naar engeland te gaan. Hopenlijk is het weer dan ook wel lekker en het water rustig, anders wordt je zeeziek! Hier is het verder allemaal goed en lekker weer, voor september kunnen we nog in de zon zitten. Ik moet nog 1 dagje werken en dan heb ook ik vakantie. Nou nog veel plezier op de boot en met alle mensen daar!

  • 04 September 2005 - 21:30

    Oewa Lena:

    ps: leuke foto's!

  • 06 September 2005 - 09:06

    Eline:

    Leuk om te horen dat je het naar je zin hebt en ook nog een "ruime" kamer hebt.Geniet ervan.
    Zo te horen ook al leuke mensen ontmoet.
    Het is lekker weer in Nederland, ik hoop dat het komend weekend ook mooi blijft want dan ga ik zeilen met collega's, ik ben benieuwd, zal vast gezellig worden.

    Groetjes Eline

  • 07 September 2005 - 14:34

    Tirza Taihuttu:

    He Lyd! Alles goed??? Met mij ook! Kheb getafeltennissed vandaag en bloedgeprikt. Het eten is fine hiero! 2 gesprekken gehad en ik kan aardig optrekken met de jongelui en mevr. van Briel (Mijn buurvrouw) . Ik hoop dat ik hier snel uitkom. Maar moet nu veel leren om rust te nemen! Kheb iig vooruitgang. Kheb vrijheid 2! I love u ! God Bless u, groetjes aan Emmanuel. doeidoei

  • 08 September 2005 - 11:17

    Lydia Besar:

    Hoi Idi,

    Ik heb jou gisteren een berichtje gestuurd maar volgens mij is het niet aangekomen ik hoop dat dit berichtje wel aan komt. Ik weet niet wat ik verkeerd heb gedaan. xxx Tante Lydia

  • 08 September 2005 - 11:23

    Lydia Besar:

    Eerst ging ik met weet ik veel wie chatten, waarop Naära zei dat ik met waarschijnlijk een vreemde aan het chatten ben. Dom he. Ik moet het leren van mijn dochter.
    Ik zie dat mijn berichtje er nu op staat, het is gisteren dus niet goed gegaan of het is bij iemand anders aangekomen kan dat? Nou ik ben blij dat je het naar je zin hebt en dat je een leuke best wel ruime kamer hebt. Heb je nog geen last van zeeziekte. Hoop het niet, verder wens ik (wij)jouw een prettig en leerzame tijd in Liberia. Gods zegen je en we houden van je. Pas goed op jezelf. XXXX van fam. F. Ritawaemahu

  • 08 September 2005 - 15:10

    Doming:

    zijn die foto's v je telefoon?? :0 mag niet telefoon aan in t vliegtuig :)

  • 08 September 2005 - 19:54

    Oom Coen:

    Verrasend te horen wat je nu allemaal aan het doen bent.Zag je mail toen we van vakantie terugkwamen.
    Ik zal je belevenissen blijven volgen. Groeten, ook van tante Simone

  • 09 September 2005 - 18:30

    Andjela:

    hey ly...
    leuk dat je het naar je zin heb...en ik lees volgende keer wel weer verder..

    groetjes Andjela

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lydia
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 406
Totaal aantal bezoekers 53587

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: